Ehdot
Olemme Palapelitaivas, Y-tunnus: 2910797-9, ja yhteystietomme löytyvät täältä.
Ehdot käyttäessäsi Palapelitaivaan sivustoa ja tuotteita:
- A. Nettisivujen käyttö
- B. Tilaus, toimitus ja palautus
- Tuotteiden tilaus
- Maksu
- Ei minimitilausrajaa
- Käsittelyaika
- Toimitus
- Toimitus Suomeen
- Toimitus EU-maihin
- Palautus
- Palautusoikeus
- Reklamaatio
- Palautus postipakettina
- Rahan palautus
- Tuotteiden tilaus
Mikäli näissä on jotain epäselvää tai kysyttävää, ota ystävällisesti yhteyttä ennen tilausta. Autamme mielellään sinua!
A. Nettisivujen käyttö
Nettisivujen käyttöön liittyvää tietoa löytyy täältä:
Tämän lisäksi yleisiin käyttöehtoihin luetaan kommentointi hyvässä maussa. Emme hyväksy vihapuhetta ja laitonta lietsontaa, vaan tällaiset kommentit poistetaan julkaisematta. Pidätämme oikeuden moderoida hyvässä maussa blogin keskustelua.
B. Tilaus, toimitus ja palautus
Tietoa Palapelitaivaan käytännöstä liittyen tilaukseen, toimitukseen ja palautukseen. Voimme harkita uudelleen kaikkien kohtien sisällöt, joten varmista ennen tilausta, että olet tietoinen ajankohtaisista ehdoista.
1. Tuotteiden tilaus
Tuotteet tilataan ja ostetaan verkkokaupasta. Ne myydään siinä järjestyksessä, jossa tilaukset otetaan vastaan. Tuotteita ei voi varata.
Myymämme tuotteet ovat tavallisesti varastotavaraa, mutta tapauskohtaisesti voi satunnaisesti ilmetä varastovajetta. Otamme siinä tilanteessa yhteyttä asiakkaaseen ja joko toimitamme tuotteen myöhemmin tai palautamme rahat asiakkaan pankkitilille.
Jotta EU-maiden asukkaat näkisivät verkkokaupassa oikeat hinnat, eikä 0 % alv ja verot lisättynä epämukavasti vasta kassalla, käytämme MaxMind GeoIP-palvelua kytketäksemme IP-osoitteen tiettyyn maahan. Mikäli käytät Toria tai vastaavaa salataksesi sijaintisi, todennäköisesti et näe oikeita hintoja kuin vasta lisättyäsi laskutusosoitteen.
1.1 Maksu
Palapelitaivaan käytössä on Visma Pay ja PayPal.
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin.
- Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle.
- Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
- Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
- Visma Pay-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla ja maksukorteilla (credit/debit).
- Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Siirto, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard-kortit.
- Lue lisää täällä: https://www.vismapay.fi/.
- Yhteystiedot: Visma Payments Oy, sähköposti helpdesk@vismapay.com, puhelin 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16), postiosoite Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta.
Palapelitaivaan käytössä on myös PayPal. Lue lisää täällä.
1.2 Ei minimitilausrajaa
Palapelitaivaan verkkokaupassa ei ole minimitilausrajaa vaan olet tervetullut ostamaan oman tarpeesi mukaan.
1.3 Käsittelyaika
Pyrimme käsittelemään tilauksesi mahdollisimman pian, kuitenkin maksimissaan 14 päivän kuluessa.
Saat vahvistuksen sähköpostiisi kun tilaus on luovutettu toimitettavaksi partnerillemme. Sähköpostiin on lisätty seurantakoodi.
2. Toimitus
Meillä on käytössä eri toimitustapoja. Alla mainitut hinnat sisältävät arvonlisäveron yksittäisten EU-maiden veroprosenttien mukaisesti.
Kustannus on meille aiheutuva puhdas, alhaisimman painokategorian lähetyskulu, ilman pakkausmateriaaleja ja käsittelymaksua.
Pyrimme uusiokäyttämään pakkausmateriaaleja kuten täyttömateriaalit ja kartonkilaatikot, mikäli ne ovat meille saapuessaan siistissä kunnossa. Tästä syystä toimitusmaksu on pelkkä lähetyskulu.
2.1 Toimitus Suomeen
Käytämme lähetyksissä Suomeen sekä DBSchenkeriä, Matkahuoltoa että Postia.
Toimitusmaksu Suomessa:
- DBSchenker, pakettipisteeseen: 7,02 € (24 %)
- Matkahuolto Lähellä, pakettipisteeseen: 7,11 € (24 %)
- Posti, konttoriin ja pakettiautomaattiin: 8,25 € (24 %)
- Posti, kotiinkuljetus: 15,38 € (24 %)
2.2 Toimitus EU-maihin
Toimitamme tilauksia Euroopan Unionin maihin:
- Alankomaat: 14,86 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Belgia: 14,86 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Bulgaria: 18,42 € (20 %), Posti Parcel Connect
- Espanja: 18,57 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Irlanti: 22,72 € (23 %), UPS Standard
- Italia: 22,48 € (22 %), UPS Standard
- Itävalta: 14,74 € (20 %), Posti Parcel Connect
- Kreikka: 22,85 € (24 %), UPS Standard
- Kroatia: 23,04 € (25 %), UPS Standard
- Latvia: 8,36 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Liettua: 8,36 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Luxemburg: 16,25 € (17 %), Posti Priority
- Portugali: 18,88 € (23 %), Posti Parcel Connect
- Puola: 15,10 € (23 %), Posti Parcel Connect
- Ranska: 22,16 € (20 %), UPS Standard
- Romania: 21,93 € (19 %), UPS Standard
- Ruotsi: 11,34 € (25 %), Posti Parcel Connect
- Saksa: 10,96 € (19 %), Posti Parcel Connect
- Slovakia: 18,42 € (20 %), Posti Parcel Connect
- Slovenia: 18,73 € (22 %), Posti Parcel Connect
- Tanska: 11,88 € (25 %), Posti Parcel Connect
- Tšekki: 14,86 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Unkari: 19,49 € (27 %), Posti Parcel Connect
- Viro: 8,29 € (20 %), Posti Parcel Connect
3. Palautus
3.1 Palautusoikeus
Palapelitaivaalle on tärkeää, että olet tyytyväinen ostokseesi. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta, mikäli tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen.
Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana, vaan tuotteeseen tutustuminen vastaa tilannetta kun asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin kivijalan myymälässä.
Palautusoikeus koskee avaamattomia tuotteita. Tällöin palautuksesta aiheutuvat kustannukset jäävät asiakkaan maksettavaksi.
Palautusoikeus ei koske:
- Palapelejä, jotka myydään alennettuun hintaan, koska ovat olleet kerran käytössämme tuotetestauksen takia.
- Palapelejä, jotka myydään alennettuun hintaan, koska esimerkiksi pakkaus on saanut kolhuja toimituksessa meidän varastoon.
- Lahjakortteja.
3.2 Reklamaatio
Jos palautusoikeuden ulkopuolelle jäävässä tuotteessa ilmenee varsinaisia virheitä, se saadaan palauttaa. Tällöin palautuksesta aiheutuvat kustannukset jäävät Palapelitaivaan maksettavaksi.
Palapelitaivas vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Jos tuote on rikkoutunut toimituksessa on tästä ilmoitettava lähetille tai välittömästi Palapelitaivaan asiakaspalveluun. Tällöin palautuksesta aiheutuvat kustannukset jäävät Palapelitaivaan maksettavaksi.
Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa, asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tässä tapauksessa Palapelitaivas vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Vian havaittuaan, asiakkaan on välittömästi ilmoitettava tästä Palapelitaivaan asiakaspalveluun, jotta jatkotoimenpiteistä voidaan neuvoa.
Palapelitaivas ei vastaa tuotteen väärinkäytöstä tai huolimattomuudesta käytön yhteydessä aiheutuneista vaurioista. Tavallinen tuotteen kuluma ei myöskään ole Palapelitaivaan vastuulla.
Puuttuvien palojen kohdalla katsomme, että vastuu on palapelin valmistajalla, sillä jälleenmyyjänä emme itse pysty tarkistamaan jokaista tuotetta ennen myyntiä omille asiakkaillemme. Kehotamme ottamaan suoraan yhteyttä valmistajan asiakaspalveluun.
3.3 Palautus postipakettina
Palautetun tuotteen on oltava käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.
Palautus tehdään asiakkaan kustannuksella postitse (käyttäen samaa kanavaa kuin toimituksen saapuessa).
Palautettava tuote on pakattava huolellisesti Palapelitaivaan käyttämään pakkausmateriaaliin.
3.4 Rahan palautus
Kun tuote on saapunut Palapelitaivaan varastolle, tarkistamme tavaran kunnon. Teemme hyvityksen asiakkaan valitseman maksukanavan kautta viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saavuttua meille.
Jos tilauksessa oli useampi tuote, palautamme yhteishinnan niistä jotka palautettiin Palapelitaivaalle.
Jos tuote on menettänyt myyntiarvoa, asiakas on tapauskohtaisesti velvollinen korvaamaan tämän Palapelitaivaalle, joten veloitamme arvonalentumisen hinnan.
Toimitusmaksua emme palauta.
Löydät kaikki ehtomme täältä: Kaikki ehdot.
Valokuva: Palapelitaivas, palapeli Perfect Day valmistajana Piecely Puzzles. Päivitetty viimeksi: 7 helmikuuta 2024.